Op dinsdag 18 oktober 2022 vindt vanaf 20.00 uur in de Raadszaal van het gemeentehuis een beeldvormende raadsbijeenkomst plaats over het project Verkabelen. Inwoners en organisaties zijn van harte uitgenodigd om mee te praten of vragen te stellen over dit project.

Wat wordt er besproken?

Tijdens deze beeldvormende bijeenkomst geeft de gemeente in samenwerking met ingenieursbureau Sweco een presentatie over de mogelijke scenario’s voor de landschappelijke inrichting van Haaswijk en Poelgeest, indien wordt verkabeld. Om de verkabeling te bekostigen wordt (beperkte) woningbouw aan de randen van het gebied toegevoegd. Ook dit komt aan bod.
Het burgerinitiatief Oegstgeest Hoogspanning Ondergronds (OHO) vertelt meer over zijn ontstaansgeschiedenis, het draagvlak en de sentimenten die leven bij de achterban over het ondergronds gaan van de hoogspanningskabels.

Meer informatie?

Deze bijeenkomst is openbaar en wordt live uitgezonden. U bent zonder aanmelding van harte welkom in het gemeentehuis. Voor bijzonderheden en vragen over niet in beeld komen, het verloop van de avond of het toesturen van stukken naar raadsleden, kunt u mailen met de griffie via griffie@oegstgeest.nl.