Meer groen en minder tegels in de tuin zorgt voor een verkoelend effect, minder wateroverlast en draagt bij aan de biodiversiteit. Dit klinkt eenvoudig, maar niet iedereen weet hoe je dit het beste kunt aanpakken in je eigen tuin. Daarom zijn we op zoek naar vrijwillige tuinklimaatcoaches die hun dorpsgenoten hierbij kunnen helpen.

Wat doet een tuinklimaatcoach

Zet u zich graag in voor een groene omgeving? Vindt u het leuk om dorpsgenoten te adviseren en enthousiast te maken over het vergroenen van hun tuin? Dan is tuinklimaatcoach wellicht iets voor u. Tijdens een bezoek geeft u advies over hoe u een tuin klimaatbestendiger kunt maken. Als tuinklimaatcoach krijgt u een training van één dagdeel en wordt u ondersteund door ervaren coaches. Zo gaat u met extra kennis op pad. Dit alles levert niet alleen fijne contacten op, maar ook een groenere omgeving.

Informatieavond woensdag 9 oktober

Spreekt u dit aan? Kom dan vrijblijvend naar de informatieavond op woensdag 9 oktober om 19:30 uur in de raadzaal van het gemeentehuis. Hier ontvangt u informatie en kunt u vragen stellen aan een ervaren coach. Na afloop beslist u of u verder wilt als tuinklimaatcoach. U kunt zich aanmelden via oegstgeest@orbis.nl, of kom gewoon spontaan langs.

Opleidingsavond woensdag 16 oktober

Bent u meteen al enthousiast en wilt u graag tuinklimaatcoach worden? Meldt u zich dan nu aan via oegstgeest@orbis.nl. De opleidingsavond tot tuinklimaatcoach is op woensdag 16 oktober van 19:00 tot 22:00 uur in de raadzaal van het gemeentehuis van Oegstgeest.