De organisatie Prokkel zet zich in om in elke Nederlandse gemeente 1 of meerdere inclusieve stembureaus te realiseren, waarbij mensen met een verstandelijke beperking een handje mee kunnen helpen om het stemmen op de stembureaus soepel te laten verlopen. Ook Oegstgeest is op 6 juni bij de verkiezingen voor het Europees Parlement een Prokkelgemeente. Bij stembureau sporthal de Cuyl gaat iemand van Jottem helpen. Deze persoon wordt gekoppeld aan 1 of 2 leden van het stembureau die deze persoon kunnen begeleiden. Burgemeester Emile Jaensch: ‘Ik ben heel blij dat ook wij kunnen bijdragen om Oegstgeest weer iets inclusiever te maken. Op deze manier zorgen we ervoor dat iemand van betekenis kan zijn voor de maatschappij. Op 6 juni ga ik daar zeker even langs om gedag te zeggen.”