Op 27 augustus werd de Javastraat opgeschrikt door een explosie. Burgemeester Jaensch heeft inmiddels gesproken met het slachtoffer en buurtbewoners en heeft extra politietoezicht toegezegd. Het onderzoek naar de toedracht van de explosie is nog in volle gang.

We vinden het belangrijk dat bewoners van de Indische Buurt hun buurt ervaren als een veilige woonomgeving. Helaas blijkt uit signalen van bewoners, los van de explosie, dat dit beter kan. We starten op korte termijn met eenvoudige acties zoals het maaien van het hoge riet en het vervangen van de lantaarnpalen bij het park aan de Surinamestraat. Hiermee willen we het overzicht en het veiligheidsgevoel vergroten. Daarnaast gaan we in gesprek met buurtbewoners. Woont u in de Indische Buurt? Dan ontvangt u binnenkort een uitnodiging voor een gesprek in buurthuis Kratong.