Door een landelijke storing kunnen wij geen reisdocument of rijbewijs uitreiken op dit moment. We werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Online verhuizing doorgeven

Verhuist u naar of binnen Oegstgeest ? Dan moet u dat melden bij de gemeente. Dat kan eenvoudig online.


Afspraak maken

Lukt het niet deze dienst online te regelen? Dan kunt u zelf een afspraak maken of bellen met 14 071. Wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 9.00 uur en 12.00 uur.

Wat moet u meenemen?

  • Geldig identiteitsbewijs (alleen nodig bij afspraak in gemeentehuis)
  • Kopie van uw huur- of koopcontract. In ieder geval het deel waarin staat:
    • wie het contract zijn aangegaan;
    • om welk adres het gaat;
    • op welke datum het contract is ingegaan, en
    • de ondertekening.
  • Als er al iemand op het nieuwe adres woont: een verklaring van toestemming (pdf, 148 kB) met kopie van zijn of haar geldige identiteitsbewijs.

Waar welke verhuizing doorgeven


Wie kan de verhuizing doorgeven?

  • Iedereen vanaf 16 jaar en ouder.
  • Samenwonende echtgenoten/geregistreerde partners kunnen voor elkaar de verhuizing doorgeven als zij samen verhuizen.
  • Ouder(s) voor inwonende kinderen (tot 16 jaar).
  • Ouder(s) voor inwonende kinderen (vanaf 16 jaar) als zij samen verhuizen.
  • Meerderjarige kinderen voor inwonende ouder(s) als zij samen verhuizen.
  • De curator voor een persoon die onder curatele staat.

Wanneer moet u een verhuizing doorgeven?

  • U moet binnen vijf dagen na de verhuisdatum uw verhuizing aangeven
  • U mag een maand voor de verhuisdatum uw verhuizing aangeven